W praktyce działania przedsiębiorstw najczęściej jest stosowanych kilka omówionych metod ustalania budżetu reklamy. Firma w tym przypadku ustala swój budżet na poziomie budżetu ubiegłorocznego, z uwzględnieniem wzrostu cen umieszczenia reklam w mass mediach. W metodzie tej zakłada się, iż budżet z roku poprzedniego był wystarczający do osiągnięcia celów firmy, w związku z tym kontynuacja wydatków na tym poziomie powinna przynieść satysfakcjonujące rezultaty. Metoda ta, w warunkach szybko zmieniającego się rynku (nowi konkurenci, wzrost konsumpcji produktu), ustala niestety budżet na niewystarczającym poziomie. Dużo rozsądniejsze wydaje się ustalanie budżetu reklamy w postaci odsetka od obrotów firmy (planowanych w danym roku lub osiągniętych w roku ubiegłym). Jest to najczęściej stosowana metoda określania budżetu reklamowego, mimo że niesie za sobą zasadniczą ułomność.