PRZYPOMINANIE

Zdolność konsumenta do przypomnienia sobie marki (klient wchodzący do sklepu z zamiarem kupna kawy po­trafi przywołać z pamięci markę kawy, np. Tchibo) zależy od wyuczonych asocjacji między kategorią potrzeb a nazwą marki i ma charakter (zwykle) werbalny, dlatego w reklamie tego typu ważniejszy jest tekst (zwłaszcza nagłówek ogłosze­nia, slogan, hasło reklamowe), a mniej ważna strona wizual­na. W przypadku marek zarówno wprowadzanych dopiero na rynek, jak i na nowo na nim pozycjonowanych jest ważne, aby w haśle reklamowym, sloganie (który jest esencją słow­nej części reklamy) umieścić kategorię potrzeb i nazwę marki. Samo hasło reklamowe (slogan) powinno być krótkie (najwyżej 8 słów), zgodnie z hipotezą, iż pojemność pamięci krótkotrwałej w trakcie przetwarzania komunikatu reklamo­wego wynosi 7 bitów informacji.  

Witaj na moim blogu! Jestem studentką kierunku kultura w mediach i komunikacji na Uniwersytecie w Częstochowie. Dziedzina mediów to ogromna część mojego życia, dlatego postanowiłam założyć tego bloga. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do likowania wpisów 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.