PRZYKŁAD TECHNIKI PROJEKCYJNEJ

Rozpoczętą latem 1996 roku kampanię reklamową FRUGO po­przedziły liczne badania konsumentów. W dwóch badaniach iloś­ciowych przetestowano formułę produktu i propozycje kampanii reklamowej (próba 1200 młodych ludzi i rodziców najmłodszych dzieci) oraz przeprowadzono testowanie wstępne reklam, mające na celu sprawdzenie zrozumiałości reklamy, zapamiętania jej treści oraz wpływu na zamiar zakupu (300 osób). Wywiady zognis­kowane przeprowadzono w celu określenia formuły produktu (smak, zapach, konsystencja), sprawdzenia propozycji kampanii reklamowej, określenia stopnia zainteresowania jego zakupem, przetestowania opakowania (kształt butelki i wygląd etykiety). Wynikiem badań było m.in. zawężenie grona adresatów kampanii do segmentu wiekowego 13-16 lat. Na tej grupie wiekowej wzorują się młodsze dzieci, a więc istniała możliwość poszerzenia grona odbiorców o młodszy segment. Również pomysł na wykorzystanie w reklamie FRUGO graffiti (wyraz buntu młodzieży przeciwko normom uznawanym przez rodziców) był efektem badań. FRUGO zyskał w ciągu czterech pierwszych miesięcy kampanii udział w rynku soków i napojów owocowych w wysokości 4%.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Jestem studentką kierunku kultura w mediach i komunikacji na Uniwersytecie w Częstochowie. Dziedzina mediów to ogromna część mojego życia, dlatego postanowiłam założyć tego bloga. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do likowania wpisów 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.