PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ ODBIORCY

Można przyciągnąć uwagę odbiorcy poprzez odmienność. Innymi słowy — przez wykorzystanie takich symboli, słów, obrazów, by odbiorcy trudno było nie zwrócić uwagi na reklamę. Służą temu takie zabiegi, jak: intensywność bodź­ców (są większe, głośniejsze, bardziej jaskrawe, bardziej kolorowe), nie spotykane reklamy (ogłoszenie w gazecie umieszczone „do góry nogami”), silny kontrast w stosunku do otaczających reklam (reklama czarno-biała w kolorowej telewizji lub kolorowa w czarno-białej gazecie), ruch (natu­ralnym ludzkim odruchem jest pobudzenie przez jakikolwiek ruch w bliskości człowieka). Alastair Crompton (Saatchi and Saatchi) wymienia 17 te­matów, które zwyczajowo silnie przyciągają uwagę odbior­ców: zwierzęta, dzieci, samochody, katastrofy, rozrywka, znane osoby, moda, jedzenie, wróżby, dowcipy rysunkowe, pieniądze (jak je zarobić), dwór królewski, skandale, seks, sport, wojny i śluby.Mogłoby się wydawać, iż doprowadzenie do tego, że reklama zwraca na siebie uwagę, jest stosunkowo łatwe. Czy tak jest naprawdę?

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Jestem studentką kierunku kultura w mediach i komunikacji na Uniwersytecie w Częstochowie. Dziedzina mediów to ogromna część mojego życia, dlatego postanowiłam założyć tego bloga. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do likowania wpisów 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.