PIĘĆ SEGMENTÓW RYNKU

W roku 1993 profesor L. McAlister z Uniwersytetu Tek­sańskiego przedstawiła propozycję segmentacji opierającej się na zjawisku lojalności wobec marki, która na rynkach dóbr konsumpcyjnych pozwala wydzielić pięć segmentów rynku. Pięć segmentów rynku:lojalni wobec jednej marki (current loyals),lojalni wobec marki konkurencyjnej (competitive loyals),zmieniający marki (switchers lub swing users),kierujący się ceną (price buyers),nie kupujący danego typu produktu (nonusers). Konsumentów lojalnych wobec jednej marki można po­dzielić na trzy podsegmenty: lojalnych ze względu na korzyści płynące z wybranej marki to konsumenci, którzy kupują daną markę, gdyż uwa­żają, iż jest ona najlepsza na danym rynku (nawet jeśli płaci się za nią wyższą cenę); innymi słowy, wierzą oni, iż marka dostarcza nabywcy unikatowych korzyści, są to więc naprawdę lojalni klienci;

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Jestem studentką kierunku kultura w mediach i komunikacji na Uniwersytecie w Częstochowie. Dziedzina mediów to ogromna część mojego życia, dlatego postanowiłam założyć tego bloga. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do likowania wpisów 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.