Motywacja pozytywna to: zaspokojenie zmysłów (poszukiwanie dodatkowej stymulacji fizjologicznej, „bawienie się” produktem), pobudzenie intelektualne (poszukiwanie dodatkowej stymulacji psychologicznej; opanowanie produktu, np. komputer domowy) oraz akceptacja społeczna (szukanie uznania u innych). Motywom negatywnym odpowiada informacyjny typ reklamy, dający odpowiedź na pytanie: „Dlaczego warto kupić markę?”. Taka reklama przekazuje informacje o marce i jej zaletach (usunięcie problemu, uniknięcie problemu itp). Motywy pozytywne wiążą się z reklamą budującą wizerunek marki, modyfikującą sposób jej postrzegania przez konsumenta, kreującą jej obraz w taki sposób, by konsument odniósł wrażenie, iż marka oferuje mu swoiste nagrody (zmysłowe, intelektualne, społeczne). Innymi słowy, reklama obiecuje pozytywną transformację konsumenta.
Dodane dnia Lipiec 26th, 2016 przez Eliza Dobrzańska
MOTYWACJA POZYTYWNA

Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )