CZY WYSTARCZY TRZY RAZY?

Wiele badań prowadzonych w USA zarówno w odniesie­niu do telewizji, jak i prasy dowodzi, iż istnieje pewien minimalny próg liczby kontaktów z reklamą, poniżej którego jest ona nieskuteczna. Herbert Krugman, były menedżer w General Electric, a jednocześnie znany teoretyk reklamy, ogłosił w połowie lat siedemdziesiątych swoją teorię „trzech uderzeń”. Według Krugmana pierwszy kontakt z reklamą to jakby szukanie przez adresata reklamy odpowiedzi na pytanie: „Co to jest?”. Odbiorca reklamy stara się zaklasyfikować i zro­zumieć treść reklamy, co wymaga pewnego wysiłku intelek­tualnego, zapewniającego tym samym określony poziom uwagi i zainteresowania przekazem reklamowym. Pierwszy kontakt nie sprzedaje jednak produktu! Dopiero drugi kon­takt z reklamą („I co z tego wynika?”) polega na ocenie wiarygodności i przydatności informacji zawartej w rekla­mie. Potencjalny klient zaczyna się interesować reklamo­waną marką, aktywnie dekodując zawarte w reklamie treści.Trzeci kontakt to już tylko przypomnienie tego, co klient wie o marce. Być może na tym etapie następuje warunkowa decyzja „kupić czy zapomnieć”.

Witaj na moim blogu! Jestem studentką kierunku kultura w mediach i komunikacji na Uniwersytecie w Częstochowie. Dziedzina mediów to ogromna część mojego życia, dlatego postanowiłam założyć tego bloga. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do likowania wpisów 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.